Besviken!

Tjena, som ni vet så var jag ju på akuten med mor mig några timmar innan planet skulle färdas mot Kenya bara.
Ska berätta vad som hände med henne. För att inte få malaria där nere skulle man ta en tablett dagen innan och sen hela tiden vi är där nere och fem dagar efter resan. Så tog vi tabletten vid sex igår, så åkte jag för skulle kolla på en fotbolls match, då ringde pappa och sa "mamma har fått alergi anfall av tabletten vi måste åka till sjukhuset för att kolla vad vi kan göra åt det"
Saken är den att när hon ringde in till sjukhuset innan vi åkte så sa en sjuksyster att hon inte bör ta tabletterna något mer om hon har astma, vilket hon har. Svår astma dessutom.
Sen när vi suttit på akuten ca en och en halv timme får vi träffa en doktor som inte vet ett skit om malaria tabletter eller sjukdomen. Men hon försökte hjälpa oss så gott som möjligt.
Tillslut sa hon att mamma inte får ta tabletterna så hon fick välja att antingen stanna i Sverige eller att åka till Kenya och ta risken att få Malaria.
Skojj! Så vi fick stanna hemma för mamma kände att hon inte vågade chansa. Vem vill få något Anfall i Kenya och liksom ingen vet någon sjukvård?! ;)


Inga lejon för min del :(((

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0