Happy Valentines day ♥

Kärlek lever i våran vardag.

Det sägs att allt ska göras med kärlek. Men det är fel. Allt ska göras med olika känslor. Dagarna ska bygga på olika känslor. Känslor som bara du kan förstå. Tills den där personen kommer in i ditt liv. Den tränger sig in. Och när det är dina känslor för honom som bygger dina dagar. Då vet du, att kärleken verkligen är framme. I ditt hjärta.

Man vill hitta någon man vill leva med. Men man ska hitta någon man inte kan leva utan.

I kärlek finns inget rätt eller fel. Jag har hört, att man ska hitta sin själsfrände. Men det handlar egentligen om att hitta sin raka motsats. För att bygga kärleken från bådas sidor. Och kompensera varandra. 
Man kan inte välja sin kärlek. Och man kan inte känna den på en gång. ”Kärlek vid första ögonkastet” brukar folk använda vid många tillfällen. Vissa tror på det och vissa tror inte på det. Jag har sagt att det finns något som heter det. Och det kan existera. Själv har jag aldrig varit med om det. Och om du tänker efter är det rätt ologiskt.

Det finns inget du kan styra över när det gäller att älska eller vara förälskad. Kommer det så kommer det. Som en sjukdom som aldrig kommer släppa taget, känns det som. Och förhoppningsvid släpper det inte.
Äkta kärlek tar aldrig slut.
Vilket jag hoppas är sant.

Man kan känna sig sviken av kärleken. Man tror att det skulle vara mycket bättre att vara kär. Som i sagorna. Att inga problem skulle dyka upp. Hos vissa finns inga problem. Men jag tror att alla vill ha något att kämpa för. Att sträva mot. Ingen vill ha något tillgängligt.

Ung kärlek kallar jag överdriven. Vissa hänger ihop för alltid. Men det är så mycket ofärdigheter, oklarheter, som aldrig kommer fram.
”Killar är skit”, säg så om du vill. Har du träffat alla? Älskat alla? Nej, för det är omöjligt. Enligt mig kan man bara älska två personer i hela sitt liv. En själv och sin partner.
Tjejer är inget att ha”, kan du väl säga. Men utan varandra klarar vi inte att leva.
Kärlek tar tid. Och man kan inte sitta och vänta på att det ska stå utan för dörren på alla hjärtans dag, som en present. Du måste förtjäna kärleken. Du måste förtjäna förälskelsen.

Vi kommer inte undan kärleken. Och vi kommer inte undan sorgen. Alla människor är gjorda för ungefär samma saker, men använder det på olika sätt.
Som kärleken, man skapar sina egna regler och man älskar på olika sätt.

Vad är meningen med kärleken egentligen? Att sitta och skriva dikter om sorgen att förlora den rätte, och dikter om hur lycklig man är? Ingen vet nog. Det jag tror att meningen med kärleken är att förstå sig på människans olika känslor. Och ett sökande som följer en kanske hela livet ut.
Kärleken har ingen utväg, utan som sagt så lever den starkt och tryggt i vår vardag. Och kommer att göra det till världens alla klockor slutar att ticka.

Kärlek är viktigt, lova mig att ta vara på den.

/ Linn Nordgren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0