Mamma och pappa ♥

När du är ute och festar, lovar jag att dina föräldrar alltid är oroliga för dig. När du åker buss hem kanske bara en kort väg, tänker dina föräldrar på dig och undrar om du kom hem väl. Tänk på hur mycket dina föräldrar offrar för dig? Och att du kanske är snobbig och uppkäftig mot dom. Ta vara på dom, för tro mig dom kommer alltid finnas där när du behöver dom. Dom älskar dig mer än allt annat även om du kanske inte tror det. Familjen gör dig stark när du inte tänker på det. Du är naturlig när du är hemma, det är där du är uppväxt och där du hör hemma. Man kan säga att man hatar sin mamma eller pappa, men om du söker riktigt djupt.. Skulle du hellre vilja ha nån annan mamma eller pappa? Oftast inte, förutom dom som har det riktigt illa.. Men om du bara bråkar med dina föräldrar och säger fula saker eller att du hatar dom.. Tänk efter, menar du det verkligen?
Om jag ska vara ärlig, tycker jag det är dålig respekt att säga så om sina föräldrar. Som har gjort dig till den du är. För mig finns det inte! Visst, jag kan tycka att mina föräldrar tjatar och hänger efter en. Men jag är ändå deras dotter? Jag är deras kött och blod! Klart dom måste få säga till mig ibland, det är naturligt.
Hädanefter, tänk efter riktigt noga. Dom är viktiga för dig. Och snart kanske du sitter där i deras knä och gråter och vill ha deras hjälp. Eller snart så kanske dom inte finns längre, och du har inte fått upplevt det du vill med dina föräldrar. Dom som har skapat dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0