För er som orkar läsa.. Del 3

Hela sanningen...

När jag kom fram till byggnaden hör jag hur folk skriker till varandra. Men jag hör inte vad dom säger. Till slut tar jag i porten, men vågar inte öppna. Jag ville först tänka lite först hur jag skulle säga till Linnea att jag visste. så jag tog några steg bakoch vänder mig om. Helt plötsligt övbryts mina tankar av att jag såg en blå volvo stå på parkeringen. Samma som jag hade sätt utanför hallen. Jag kände hur magen började krampa, och det blev inte direkt bättre av att någon kommer ut ur porten. Jag vänder mig hastigt och ser en man som har luvan över huvudet, mörka jeans och en grå munk jacka.
Jag känner att jag står med halvöppen mun, vilket känns lite roligt. Men klumpen i magen fick mig att inte börja le, eller fnittra.
Jag följde honom med blicken tills han försvinner runt hörnet. Då tog jag nårga ytterliga steg bakåt. Tills jag såg parkeringen. Han kollade sig omkring, som att han inte ville att någon skulle se honom. Sedan går han långsamt mot en klump av bilar.
- Snälla inte den blåa volvon. Snälla! Sa jag kanske lite högt.
Det känns som jag hör mitt eget hjärta och klumpen i magen bara växer. Killen går bara närmre och närmre volvon.
Han går och ställer sig vid den, men bredvid står en röd ford. "Snälla" Tänker jag.
Men sedan händer det. Han går in i volvon.
- Men vad i helvete! Skriker jag. Sedan ser jag att han kollar upp och kliver ur bilen. "Shit!" Tänker jag och grips av panik.
- Ville du något eller? Säger han med mörk röst, så jag blir lite rädd.
- Eh... Min röst var skakig så jag harklade mig.
- Vad? Säger han.
- Men ... Jag tror jag vet vem du är. Fast jag ser inte när du har luvan på dig. Jag kände mig rädd...
- Nej, jag tror inte du vet vem jag är. Sa han och var på väg att hoppa in i bilen.
- Nej! Snälla, jag måste få veta.
- Alltså snälla kan du gå och förstöra någon annans dag?
- Men seriöst? Är du en brottsling eller? Sa jag med tuff röst, även fast jag var rädd.
Han drog hastigt av luvan och hoppar in i bilen.
- Herregud, herregud!! Sa jag samtidigt som jag springer upp i trappan. Hissen går för långsamt, så jag springer så fort som in i helvete.

Haha, vad tycker ni om den??? Nu när jag skriver av den, märker jag många fel och sånt.. Men jaja. Nu ska jag draaaa. Puss




Kommentarer
Postat av: ellinor

shit! fett bra ju ;)

Du måste skriva mer! :)<3

2010-02-05 @ 15:40:11
URL: http://ellinorsays.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Åh längtar tills du skriver del 4 :)

Den är ju grym hittils och kommer säkert vara hela tiden.



Kram Cajsa

2010-02-07 @ 09:36:53
URL: http://minicajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0